Chabla palkittiin vuoden parhaana digitaalisena palveluna

Kuurojen elämän mullistanut mobiili tulkkauspalvelu Chabla putsasi palkintopöydän digitaalisten palveluiden Blue Arrow Awards –kilpailussa. Chabla sai pääpalkinnon – se palkittiin vuoden parhaana digitaalisena palveluna. Lisäksi Chabla voitti Customer Experience- ja Societal Influence –kategoriat.

Signmarkin ja CGI:n yhteistyön tuloksena syntynyt Chabla on ensimmäinen viittomakielisten henkilöiden tarpeisiin rakennettu mobiilisovellus, jonka kautta käyttäjillä on tulkkauspalvelu käytössään 24/7. Chabla parantaa viittomakieltä käyttävien jokapäiväistä elämää ja kommunikointia mullistavalla tavalla, sillä ensimmäistä kertaa kuuleva voi soittaa kuurolle ja toisin päin. Chabla tuo käyttäjilleen valtavasti lisää vapautta, kun tulkki on vain puhelinsoiton päässä. Aiemmin kuuro joutui odottamaan tulkkia jopa päiviä, ja tulkki matkusti tulkkausta varten puolesta tunnista kahteen - tai jopa kauemmin. Chablan avulla kuuro saa tulkin käyttöönsä sekunneissa.

”Palvelumuotoilijana on äärimmäisen palkitsevaa ja haastavaa päästä rakentamaan palvelua, joka on todella merkityksellinen käyttäjilleen, ja jolla on mullistava vaikutus heidän jokapäiväiseen elämäänsä”, toteaa Chablan suunnittelusta vastannut Ville Koistinen CGI:n Service Design Studiosta.

Blue Arrow Awards –kilpailussa palkitaan vuosittain parhaita suomalaisia digitaalisia palveluita kahdeksassa kategoriassa. Kilpailu järjestettiin tänä vuonna toista kertaa, ja sen järjestäjänä on Better Digital Services Finland –yhdistys. Yhdistyksen tarkoituksena on parantaa Suomalaisten digitaalisten palveluiden tasoa. CGI on yksi Better Digital Services Finland -yhdistyksen kuudestatoista jäsenyrityksestä.

Blogi: Making of – näin syntyi kuurojen mobiilitulkkauspalvelu Chabla

Lue Chablan case-kuvaus

CGI Service Design Studio

← Takaisin etusivulle

CGI teki Signmarkin visiosta totta – Chabla-mobiilisovellus yhdistää kuurot ja viittomakielen tulkit

Visuaalinen suunnittelija - CGI Service Design Studio